skip to Main Content
مسئولیت مدنی کارفرمایان ساختمانی

مسئولیت مدنی کارفرمایان ساختمانی

بیمه مسئولیت ساختمانی که برخی آن را با عنوان بیمه ساختمان می‌شناسند؛ جهت جبران خسارت‌های ناشی از کار به خصوص به لحاظ جانی برای هر فردی که در عملیات ساختمانی و عملیات عمرانی مشغول است یک امر واجب به شمار می‌رود.  برخی اتفاقات ناشی از عملیات ساختمانی و عملیات عمرانی اجتناب ناپذیر بوده و به همین علت بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهتر است بدانید بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه ساختمان یکی از انواع بیمه مسئولیت بدنی است. این نوع بیمه به دلیل قوانین موجود در جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است. زیرا اگر اتفاقی برای کارگران موجود در عملیات ساختمانی و عملیات عمرانی بیوفتد با توجه به قانون کشور ما مجازات بسیار سنگینی به استقبال کار فرما می‌رود. مخصوصاً اگر سازمان تامین اجتماعی متوجه این امر بشود که خسارات وارد شده و حوادث اتفاق افتاده در حین کار بوده است هزینه این خسارت را تمام و کمال از کار فرما دریافت کرده و به فرد آسیب دیده تقدیم خواهد کرد.

اگر تمایل دارید از بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه ساختمان بیشتر بدانید توصیه ما به شما مطالعه ماده 66 قانون سازمان تامین اجتماعی است. ماده66 قانون سازمان تامین اجتماعی اهمیت بسیار بالای این نوع بیمه را برای شما شرح می‌دهد. این بیمه به دو صورت بیمه با نام و بیمه بی نام صادر می‌شود. بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه ساختمان به آدرس محل ساخت صادر می‌شود که می‌تواند به صورت بی نام این امر انجام شود.

منظور از بیمه مسئولیت ساختمانی یا بیمه ساختمان بی نام عدم ارائه لیست اسامی کارگران مشغول به کار در آن عملیات ساختمانی است. این بیمه تمامی افرادی که مسئولیت یک بخش از این عملیات ساختمانی و عملیات عمرانی را به عهده دارند را شامل می‌شود و فقط خود شخص بیمه گذار، کار فرمایان، مشاورین، ناظرین، مجریان و شرکا نمی‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top